Już ponad 600 firm skorzystało ze wsparcia w postaci narzędzia Testu Dojrzałości Cyfrowej. Będąc blisko polskich przedsiębiorców oraz obserwując ich wszystkie potrzeby i wyzwania na rynku, zespół PFR przygotował Test w nowej i jeszcze bardziej dopasowanej formule, skierowanej również dla mikro i małych firm.
W cyfryzacji liczy się zwinność i szybkość. To zapewnia Test Dojrzałości Cyfrowej — bezpłatne narzędzie, które w łatwy i szybki sposób pozwoli organizacji na sprawdzenie, na jakim poziomie cyfryzacji aktualnie się znajduje i co zrobić, aby wejść na wyższy poziom. Co zyskuje firma:
- poznanie mocnych i słabych stron w obszarze cyfryzacji,
- zwiększenie świadomości w zakresie czynników wpływających na poziom cyfryzacji,
- bezpłatną i natychmiastową ocenę poziomu dojrzałości cyfrowej,
- zmierzenie się z tym, co pozornie wydaje się nieuchwytne: potencjałem w obszarze cyfryzacji — po to by sprawnie i efektywnie nią zarządzać,
- otrzymanie raportu — to nie kolejny dokument, ale kompleksowy materiał wyjaśniający, jak krok po kroku realizować transformację na każdym poziomie rozwoju cyfrowego, na jego podstawie firma otrzymuje ocenę cyfryzacji, oceni stan wyjściowy do zbudowania strategii cyfryzacji firmy, bądź wykorzysta do aplikowania o środki na cyfryzację firmy.
Pytania zostały podzielone na 10 obszarów tematycznych: strategia cyfryzacji, kompetencje cyfrowe, innowacyjność, cyfrowe produkty, usługi lub modele biznesowe, narzędzia cyfrowe, dane w organizacji, infrastruktura ICT, cyberbezpieczeństwo, komunikacja z klientem i sztuczna inteligencja. Dla każdego z obszarów narzędzie przedstawi osobne wyniki. Test trwa 20–30 minut.