Zapraszamy na warsztaty eksportowe dla przedsiębiorców MŚP z województwa śląskiego. Uwaga: na każdy dzień warsztatów jest osobna rejestracja! Udział w warsztatach jest objęty pomocą de minimis. Zapraszamy przedsiębiorców sektora MŚP z województwa śląskiego, prowadzących lub planujących rozpocząć działalność eksportową. Szkolenia odbędą się w Centrum Internacjonalizacji przy Alei Roździeńskiego 188 w Katowicach.
Warsztaty eksportowe 20 marca: rynek skandynawski
Podczas warsztatów omówione zostaną następujące zagadnienia:
- przygotowanie strategii eksportowej na rynki skandynawskie
- aspekty prawne i podatkowe prowadzenia działalności
- skuteczne formy marketingu i promocji w Skandynawii
Warsztaty prowadzone będą przez Łukasza Żaka — prawnika, specjalizującego się w zagadnieniach związanych z internacjonalizacją przedsiębiorstw, w szczególności transgranicznym świadczeniem usług i delegowaniem pracowników, a także tematyce dotyczącej tworzenia skutecznych strategii eksportowych. Ponadto specjalizuje się w zagadnieniach związanych z problematyką zatrudniania cudzoziemców i prawem pracy. Stały współpracownik Kongsberg Maritime Poland na stanowisku Workers Mobility Legal and Tax Advisor, współpracownik w Jakubowski‑Niecko Kancelaria Radcy Prawnego i Adwokata Sp. k., of counsel w Kancelarii Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy, ekspert ds. współpracy międzynarodowej przedsiębiorstw w Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego, aktywny członek Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego. Ekspert i doradca w licznych inicjatywach i projektach wspierających polskie przedsiębiorstwa w rozwoju krajowym i zagranicznym.
Korzyści z udziału w warsztatach
- Minimum 6 godzin szkoleniowych prowadzonych przez eksperta‑praktyka.
- Komplet materiałów szkoleniowych.
- Konsultacje indywidualne.
- Zaświadczenie o udziale w spotkaniu.
Harmonogram zajęć
Czas | Temat |
---|---|
09:45 — 10:00 | Rejestracja uczestników |
10:00 — 11:30 | I blok szkoleniowy |
11:30 — 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 — 13:15 | II blok szkoleniowy |
13:15 — 13:30 | Przerwa kawowa |
13:30 — 15:00 | III blok szkoleniowy |
15:00 — 15:30 | Sesja pytań i odpowiedzi. Podsumowanie warsztatów |
Zakres warsztatów
- Przygotowanie strategii eksportowej na rynki skandynawskie (m.in. Dania, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Islandia):
- strategia eksportowa jako element strategii rozwoju firmy,
- określanie potrzeb informacyjnych w budowaniu strategii eksportowej,
- budowa strategii eksportowej wg Model Business Canvas,
- certyfikacja i standaryzacja towarów w procesie działalności eksportowej.
- Formy prowadzenia działalności eksportowej na rynkach skandynawskich (m.in. Dania, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Islandia):
- transgraniczne świadczenie usług,
- prowadzenie działalności gospodarczej w formie oddziału,
- pozostałe formy prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach skandynawskich,
- aspekty podatkowo‑celne prowadzenia działalności eksportowej.
- Zawieranie umów w obrocie międzynarodowym.
- Formy dystrybucji i zabezpieczenia transakcji w procesie eksportowym.
Warsztaty eksportowe 21 marca: marketing i pozycjonowanie na rynkach zagranicznych
Podczas warsztatów omówione zostaną następujące zagadnienia:
- wpływ strategii eksportowej na politykę marketingową firmy,
- techniki i sposoby pozyskiwania partnerów zagranicznych, narzędzi marketingu i negocjacji w handlu zagranicznym, zasady współpracy,
- wykorzystanie Internetu w działalności eksportowej — handel elektroniczny,
- komunikacja marki z otoczeniem — analiza mocnych i słabych stron w oparciu o informacje z rynku.
Warsztaty prowadzone będą przez Michała Hamerę, który od wielu lat realizuje projekty szkoleniowe i doradcze związane z rozwojem eksportu i inwestycji za granicą. Od 2007 roku prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie m.in. realizacji projektów unijnych, doradztwa finansowego, consultingu biznesowego. Doradca, Trener Biznesu, Akredytowany Coach ICF. Spędził ponad 2000 godzin na salach szkoleniowych szkoląc z tematów budowy marki, komunikacji, social media i innych, w tym na rynkach zagranicznych. W lutym 2019 ukończył studia MBA.
Korzyści z udziału w warsztatach
- Minimum 6 godzin szkoleniowych prowadzonych przez eksperta‑praktyka.
- Komplet materiałów szkoleniowych.
- Konsultacje indywidualne.
- Zaświadczenie o udziale w spotkaniu.
Harmonogram zajęć
Czas | Temat |
---|---|
09:45 — 10:00 | Rejestracja uczestników |
10:00 — 11:30 | I blok szkoleniowy |
11:30 — 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 — 13:15 | II blok szkoleniowy |
13:15 — 13:30 | Przerwa kawowa |
13:30 — 15:00 | III blok szkoleniowy |
15:00 — 15:30 | Sesja pytań i odpowiedzi. Podsumowanie warsztatów |
Zakres warsztatów
- 12 pytań, które musisz sobie zadać zanim ruszyć na rynki zagraniczne.
- Czym jest strategia marketingowa i dlaczego musisz ją mieć.
- Jak budować markę firmy na rynkach zagranicznych?
- Business Model Canvas, czyli projektujemy ofertę na nowe rynki.
- Content marketing, czyli jak komunikować się z otoczeniem.
- Globalne trendy marketingowe.
- Content marketing, czyli co i jak komunikować.
- Dobór i wykorzystanie social media w marketingu.
- E‑commerce — czy zagraniczne rynki pokochały handel internetowy?