Izba Przemysłowo­‑Handlowa Rybnickiego Okręgu Przemysłowego

Warsztaty eksportowe w Katowicach

Zapraszamy na warsztaty eksportowe dla przedsiębiorców MŚP z województwa śląskiego. Uwaga: na każdy dzień warsztatów jest osobna rejestracja! Udział w warsztatach jest objęty pomocą de minimis. Zapraszamy przedsiębiorców sektora MŚP z województwa śląskiego, prowadzących lub planujących rozpocząć działalność eksportową. Szkolenia odbędą się w Centrum Internacjonalizacji przy Alei Roździeńskiego 188 w Katowicach.

Warsztaty eksportowe 20 marca: rynek skandynawski

Podczas warsztatów omówione zostaną następujące zagadnienia:

  • przygotowanie strategii eksportowej na rynki skandynawskie
  • aspekty prawne i podatkowe prowadzenia działalności
  • skuteczne formy marketingu i promocji w Skandynawii

Warsztaty prowadzone będą przez Łukasza Żaka — prawnika, specjalizującego się w zagadnieniach związanych z internacjonalizacją przedsiębiorstw, w szczególności transgranicznym świadczeniem usług i delegowaniem pracowników, a także tematyce dotyczącej tworzenia skutecznych strategii eksportowych. Ponadto specjalizuje się w zagadnieniach związanych z problematyką zatrudniania cudzoziemców i prawem pracy. Stały współpracownik Kongsberg Maritime Poland na stanowisku Workers Mobility Legal and Tax Advisor, współpracownik w Jakubowski­‑Niecko Kancelaria Radcy Prawnego i Adwokata Sp. k., of counsel w Kancelarii Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy, ekspert ds. współpracy międzynarodowej przedsiębiorstw w Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego, aktywny członek Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego. Ekspert i doradca w licznych inicjatywach i projektach wspierających polskie przedsiębiorstwa w rozwoju krajowym i zagranicznym.

Korzyści z udziału w warsztatach

  • Minimum 6 godzin szkoleniowych prowadzonych przez eksperta­‑praktyka.
  • Komplet materiałów szkoleniowych.
  • Konsultacje indywidualne.
  • Zaświadczenie o udziale w spotkaniu.

Harmonogram zajęć

Czas Temat
09:45 — 10:00 Rejestracja uczestników
10:00 — 11:30 I blok szkoleniowy
11:30 — 11:45 Przerwa kawowa
11:45 — 13:15 II blok szkoleniowy
13:15 — 13:30 Przerwa kawowa
13:30 — 15:00 III blok szkoleniowy
15:00 — 15:30 Sesja pytań i odpowiedzi. Podsumowanie warsztatów

Zakres warsztatów

  1. Przygotowanie strategii eksportowej na rynki skandynawskie (m.in. Dania, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Islandia):
    • strategia eksportowa jako element strategii rozwoju firmy,
    • określanie potrzeb informacyjnych w budowaniu strategii eksportowej,
    • budowa strategii eksportowej wg Model Business Canvas,
    • certyfikacja i standaryzacja towarów w procesie działalności eksportowej.
  2. Formy prowadzenia działalności eksportowej na rynkach skandynawskich (m.in. Dania, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Islandia):
    • transgraniczne świadczenie usług,
    • prowadzenie działalności gospodarczej w formie oddziału,
    • pozostałe formy prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach skandynawskich,
    • aspekty podatkowo­‑celne prowadzenia działalności eksportowej.
  3. Zawieranie umów w obrocie międzynarodowym.
  4. Formy dystrybucji i zabezpieczenia transakcji w procesie eksportowym.
Zapraszamy przedsiębiorców sektora MŚP z województwa śląskiego, prowadzących lub planujących rozpocząć działalność eksportową.

Warsztaty eksportowe 21 marca: marketing i pozycjonowanie na rynkach zagranicznych

Podczas warsztatów omówione zostaną następujące zagadnienia:

  • wpływ strategii eksportowej na politykę marketingową firmy,
  • techniki i sposoby pozyskiwania partnerów zagranicznych, narzędzi marketingu i negocjacji w handlu zagranicznym, zasady współpracy,
  • wykorzystanie Internetu w działalności eksportowej — handel elektroniczny,
  • komunikacja marki z otoczeniem — analiza mocnych i słabych stron w oparciu o informacje z rynku.

Warsztaty prowadzone będą przez Michała Hamerę, który od wielu lat realizuje projekty szkoleniowe i doradcze związane z rozwojem eksportu i inwestycji za granicą. Od 2007 roku prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie m.in. realizacji projektów unijnych, doradztwa finansowego, consultingu biznesowego. Doradca, Trener Biznesu, Akredytowany Coach ICF. Spędził ponad 2000 godzin na salach szkoleniowych szkoląc z tematów budowy marki, komunikacji, social media i innych, w tym na rynkach zagranicznych. W lutym 2019 ukończył studia MBA.

Korzyści z udziału w warsztatach

  • Minimum 6 godzin szkoleniowych prowadzonych przez eksperta­‑praktyka.
  • Komplet materiałów szkoleniowych.
  • Konsultacje indywidualne.
  • Zaświadczenie o udziale w spotkaniu.

Harmonogram zajęć

Czas Temat
09:45 — 10:00 Rejestracja uczestników
10:00 — 11:30 I blok szkoleniowy
11:30 — 11:45 Przerwa kawowa
11:45 — 13:15 II blok szkoleniowy
13:15 — 13:30 Przerwa kawowa
13:30 — 15:00 III blok szkoleniowy
15:00 — 15:30 Sesja pytań i odpowiedzi. Podsumowanie warsztatów

Zakres warsztatów

  1. 12 pytań, które musisz sobie zadać zanim ruszyć na rynki zagraniczne.
  2. Czym jest strategia marketingowa i dlaczego musisz ją mieć.
  3. Jak budować markę firmy na rynkach zagranicznych?
  4. Business Model Canvas, czyli projektujemy ofertę na nowe rynki.
  5. Content marketing, czyli jak komunikować się z otoczeniem.
  6. Globalne trendy marketingowe.
  7. Content marketing, czyli co i jak komunikować.
  8. Dobór i wykorzystanie social media w marketingu.
  9. E‑commerce — czy zagraniczne rynki pokochały handel internetowy?