Punkt Kontaktowy dla Usługodawców i Usługobiorców
Przedstawiamy Państwu projekt mający na celu szerzenie wiedzy na temat prawa obrotu elektronicznego w celu ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem technologii informacyjno‑komunikacyjnych przez przedsiębiorców oraz pomoc w bezpiecznym i swobodnym korzystaniu z ofert tych przedsiębiorców przez konsumentów.
Jak być świadomym użytkownikiem Internetu?
E‑PUNKT — pomoc w poznaniu prawa obrotu elektronicznego.
Punkt Kontaktowy dla Usługodawców i Usługobiorców „e‑PUNKT” to serwis, który pozwala przedsiębiorcom i konsumentom zwiększyć świadomość korzystania z Internetu. Dzięki niemu użytkownicy mogą lepiej zrozumieć m.in. kwestie prawne związane z e‑zakupami.
Handel elektroniczny jest branżą, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija, szczególnie w Polsce, która jest europejskim jest liderem pod względem procentowego wzrostu wartości rynku. Pomimo znacznego potencjału nie jest to jednak branża łatwa. Jej funkcjonowanie jest bowiem uregulowane w wielu aktach prawnych. Nie mamy w tym przypadku do czynienia z jedną ustawą, która regulowałaby całe spektrum zagadnień związanych z e‑commerce. Rozproszenie przepisów w różnych regulacjach rodzi szereg problemów, szczególnie wśród małych przedsiębiorstw. Pomocnymi w tym zakresie są inicjatywy, które stanowią płaszczyznę dla zagregowania powyższych zagadnień. Jedną z nich jest Punkt Kontaktowy dla Usługodawców i Usługobiorców („e‑PUNKT”), który jest prowadzony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Działania e‑PUNKTU przyczyniają się do rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz adresowane są do każdego, kto w swojej działalności zawodowej lub prywatnej korzysta z Internetu.
Działania e‑PUNKTU mają na celu ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem technologii informacyjno‑komunikacyjnych przez przedsiębiorców oraz pomoc w bezpiecznym i swobodnym korzystaniu z ofert tych przedsiębiorców przez ich klientów. Są one realizowane poprzez opracowywanie oraz udostępnianie publikacji i materiałów informacyjno‑edukacyjnych, promocję e‑PUNKTU i jego oferty podczas wydarzeń zewnętrznych (targi, konferencje, seminaria itp.), a także prowadzenie strony internetowej pod adresem e-punkt.gov.pl. Strona ta zawiera informacje oraz porady na temat prawa obrotu elektronicznego, w tym: artykuły tematyczne, aktualności, bazę aktów prawnych, e‑booki, nagrania wideo z przeprowadzonych e‑seminariów, a także Formularz zadawania pytań, za pomocą którego można zadać pytanie związane z zagadnieniami obrotu elektronicznego.
W ostatnim czasie w ramach działalności e‑PUNKTU opracowane zostały 2 publikacje elektroniczne, które są szczególnie przydatne w kontekście nadchodzących zmian przepisów konsumenckich: „Prawo obrotu elektronicznego. Zmiany w przepisach” oraz „Dyrektywa konsumencka — opis wybranych zmian”.
Zapraszamy do odwiedzania strony e-punkt.gov.pl.